Ryż, Smażone warzywa

Smażony ryż z warzywami i grzybami po chińsku. Wegański, bezglutenowy, pyszny. 

Smażony ryż można przyrządzać na setki sposobów. Ogranicza nas tylko wyobraźnia. 😉  Sekretem tego dania jest dobrze ugotowany i “wypoczęty” ryż – można użyć z poprzedniego dnia.  Nie powinien być również gotowany w za dużej ilości wody, aby nie był rozgotowany.

Olej sezamowy w chińskim gotowaniu jest dosyć istotny. Nadaje przyjemny, charakterny smaku potrawom. Dopiero w kuchni chińskiej zrozumiałam, jak świetnie może smakować… Ajurweda natomiast pokazała, jak pięknie pielęgnuje skórę.


Składniki (ok. 3 porcji):

1 szklanka suchego ziarna ryżu – ugotowanego na sypko i odstawionego na kilka godzin

ok. 1 szkl poszatkowanej drobno białej kapusty

1 średnia marchew – pokrojona w drobne paski

1 pęczek szczypiorku

Ok. 10 suszonych grzybów (tu prawdziwków) – namoczonych w wodzie przynajmńiej 30 minut i pokrojonych w paski

2 łyżki oleju sezamowego

2 łyżki tłuszczu do smażenia

1/2 łyżeczki pasty z tamaryndowca – opcjonalnie – można też dodać sosu sojowego

Sól do smaku


Wykonanie:

1. Na rozgrzanym tłuszczu smażymy marchew i grzyby. Po ok. 1 minucie dokładamy kapustę. Dodajemy szczyptę soli, tamaryndowca. Smażymy mieszając ok. 6 minut.

2. Dokładamy ryż, mieszamy, dodajemy olej sezamowy. Ściągamy z ognia.

3. Przed podaniem posypujemy pokrojonym szczypiorkiem.

Rady/uwagi:

  •  jeżeli nie mamy czasu czekać kilku godzin na ryż, to użyjmy świeżo ugotowanego – też będzie smacznie.

Tagged , , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *