Chleby i bułki, Przekąski

Bezglutenowe hamburgery. Jak złożyć idealny wegetariański burger.

Skoro na blogu pojawił się przepis na pyszne bułki, czas, by złożyć z ich użyciem burgera. Obiecuję Ci, będzie nieziemsko smacznie!

Skład burgera i rozmieszczenie warto zawsze trochę przemyśleć, by potem łatwiej i przyjemniej było go jeść. 😉

Ze swojej strony polecam Ci dodatek, który fantastycznie sprawdza się w tego typu daniach – słodko-kwaśną konfiturę z cebuli. Poezja!

W moim burgerze jest jajko – polecam taką wersję. Aby nadać mu regularny kształt usmażyłam je w metalowym, wysmarowanym tłuszczem ringu. Czyż nie prezentuje się smacznie?

Ale do rzeczy, zabieramy się za komponowanie buły.

Składniki:

bułki – przepis – do burgera proponuje zrobić większe, a więc bułek z przepisu wyjdzie ok. 4

kotlety sojowe – przygotowane według instrukcji na opakowaniu – lub Twoje ulubione

jajka – usmażone w metalowej obręczy/ringu – można usmażyć zwyczajnie

ogórki kiszone – pokrojone na podłużne plastry – lepiej się trzymają niż okrągłe plastry

pomidor – pokrojony w plastry

sałata

kiełki – opcjonalnie

majonez

ketchup

konfitura z cebuli

Wykonanie:

  1. Bułki opiekamy na lekko natłuszczonej patelni grillowej lub zwykłej – opcjonalnie, można pominąć.
  2. Bierzemy spód bułki, smarujemy go majonezem i ketchupem.
  3. Następnie wykładamy konfiturę z cebuli, liście sałaty, plaster pomidora, plastry ogórka kiszonego, kiełki, kotlet i jajko.
  4. Całość przykrywamy drugą częścią bułki. Spinamy wykałaczką do szaszłyków.
  5. Smacznego!

Tagged , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *