Makarony

Noodles. Domowy makaron ryżowy – bezglutenowy i wegański. 

Domowy, ryżowy makaron, jest smaczną alternatywą dla wyrobów sklepowych. Aby nasza produkcja zakończyła się powodzeniem, musimy użyć odpowiedniego ryżu – parzonego. Jego ziarna są już częściowo ugotowane w łusce przechodząc trzy etapy: moczenie, parowanie i suszenie. Po takiej obróbce ryż jest łatwiejszy w gotowaniu, ma też inną teksturę. Oczywiście tego wszystkiego nie musimy robić w domu. Gotowy jest ogólnodostępny w praktycznie każdym sklepie.

Makaron jest sprężysty, nie rozpada się. Córki jedzą go ze smakiem, ja też. Także zapraszam.


Składniki (ok. 3 porcji):

350 g ryżu parabolicznego

ok. 300 ml wody

1 łyżka oleju

1/2 łyżeczki soli


Wykonanie:
1. Ryż dokładnie płuczemy, odsączamy na sitku zalewamy 300 ml wody. Odstawiamy na ok. 4 godziny.

2. Blendujemy na masę podobną do ciasta naleśnikowego.

3. Odstawiamy na kolejnych 3 godzin.

4. Ciasto umieszczamy w garnku z grubym dnem. Dodajemy sól i olej. Mieszając zagotowujemy do czasu, aż ciasto będzie odchodziło od dna, a zmoczona dłoń dotykająca ciasta nie będzie się do niego przyklejała. (Jeżeli będzie się kleiło, to nie będziemy w stanie uformować kulki.)

5. Mokrymi dłońmi formujemy z gorącego ciasta kulki wielkości mandarynki. Umieszczamy je w naczyniu parowym lub na sitku i gotujemy w parze ok. 40 minut.

6. Kulki przepuszczamy przez praskę do makaronu lub zwykłą praskę do ziemniaków. Na swoją praskę makaronową czekam, tutaj użyłam do ziemniaków.

Rada:

  • minusem makaronu z ziemniaczanej praski jest to, że jest krótki i jeżeli chcielibyśmy cieniutki, to tutaj się nie da;
  • ciasto zawsze robię bardzo intuicyjnie dolewając wodę „na raty” do momentu, aż będzie przypominało ciasto naleśnikowe. Ryż ryżowi nie równy, lepiej dać za mało, niż za dużo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *